Thursday, January 5, 2012

AKU X PAHAM

Aku x faham??? Tolong jelaskan dengan akal yang waras & justifikasi yang logik. Belajar pun x abis lagi. Makan minum pun mak bapak tanggung yang dapat PTPTN pun ada jugak agaknya. Kenapa perlu berdemonstrasi??? Malu aku bila mahasiswa boleh ke panggil mahasiswa kalau diploma pun x dpt lagi, yelah belajar pun blum abis kan yang kononnye golongan terpelajar tapi mudah dipergunakan oleh pihak2 yg x bertanggungwab untuk menjadi pelakon2 dan kuda2 tunggangan. SEDIH...amat2 SEDIH bila yang terlibat boleh kata semuanya ANAK MELAYU. ANAK MELAYU yang ada antaranya, mak bapaknye hanya bekerja kampung & berpendapatan rendah.

Adakah masa depan orang lain lebih penting dari masa depan KELUARGA, IBU BAPA, ADIK BERADIK & DIRI SENDIRI??

Dah tu sanggup pula menabur fitnah pada PDRM. Walau pun aku x de kat situ masa demonstrasi tapi fikir logik la. Takkan la korang dah berdemonstrasi macam nak naik hantu polis tu nak pujuk manja2 " Mari la dik mari kita naik lori pergi balai. Jom la...jangan la macam ni. Meh abang bawa gi balai ye. Tak baik tau buat macam ni. Jom la"

Tengok je kat youtube tu rasanya ada rakaman kejadian. Jangan setakat tengok tapi fahami & analisa la keadaan yang berlaku.

Pesanan buat adik2 yang masih belajar di Institusi Pengajian Tinggi "INGAT LA YANG IBU BAPA KITA MENGHARAPKAN SUPAYA KITA2 YANG CERDIK AKAL INI BERJAYA DALAM PELAJARAN DAN DAPAT MEMBELA KEHIDUPAN KELUARGA BUKANNYA MEMBELA KEHIDUPAN ORANG LAIN YANG TIADA KENA MENGENA & TALIAN KEKELUARGAAN PUN SERTA BELUM TENTU BERADA DI BELAKANG KITA SEWAKTU KITA SUSAH"

No comments:

Post a Comment