Sunday, April 13, 2014

Redeem Coupon Living Social: Dinner @ Grand Dorsett Subang Jaya

Korang biasa tak beli baucer living social ni? Aku ni kira 1st time la beli dekat living social. Selalu beli kat groupon.

Ini kali kedua aku redeem baucar makan-makan. 1st time dulu baucar groupon dinner dekat Hotel Istana. Tapi masa tu pergi berempat. Makanan dia memang sedap sangat ikut tekak aku. Tapi memandangkan askar2 ada, so makan dalam keadaan yang tak berapa aman. Belajar dari pengalaman, kali kedua ni aku gi dinner dengan suami je. Sebelum tu, kami dah rasuah askar2 dua orang tu pergi tengok wayang cerita Rio2. Abis wayang, masuk kereta aje, Hana dah tertido dalam kereta. Senang skit dia dah tertido, kalau tidak ada drama sedih bila tengok ibu & babahnya keluar tak bawa dia. Hadi ok je, sebab dah dapat mainan segala. Tak heran dah ibu & babahnya keluar.

Ok balik kepada cerita makan di Terraza Brasserie, Grand Dorsett Hotel, kita org kira couple yang pertama sampai untuk dinner tu. Mana taknya, dekat baucer kata pukul 6.30 petang baru buffet start. Tapi pukul 6.15 kita orang dah ambik tempat, ni semua sebab nak balik awal. Kesian tinggal anak2 kat rumah neneknya. Tipikal sebagai mak bapak kan, macam tu la perasaannya. Oh ye, harga baucer buffet makan malam ni RM48/person.


Memandangkan aku diet, jadi memang tak makan la nasi. Ini kira 1st plate aku.
Ini plak yang second plate. Udang yang hitam tu sangat la sedap.

Untuk plate2 yang seterusnya, aku jadi segan nak ambik gambar sebab orang dah makin ramai. Part dessert semua sedap. Ada pie @ tart walnut, kek coklat, puding roti, trifle pudina, cream brulee etc etc. Aku masih teringat2 tart walnut & kek coklat dia. Dah balik baru terfikir, kenapa la tak makan kek coklat tu dengan 1@2 scoop eskrim vanilla. Huhuhu...

Nak compare dengan yang di Hotel Istana tak adil la sebab menunya lain2 kan. Abis je makan, besandar la laki bini dalam kereta sebab perut rasa tegang sangat. En. suami siap longgarkan tali pinggang lagi.

Ok next time ada lagi offer living social @ groupon yang harga rendah untuk makan2 kat hotel area Klang Valley mesti nak beli lagi. Kalau nak harap pergi terus ke hotel memang tak sanggup la nak bayar.

No comments:

Post a Comment