Wednesday, March 7, 2012

HANTARAN UNTUK ROMBONGAN MAK ANI KE BUKIT KAPAR, KLANG

Fuhh lega dah settle satu perkara. Letih gak menyiapkan hantaran untuk adik bongsu. Walaupun 7 dulang je...puas gak cari idea. Maklum la dah dekat 6 tahun bersara buat hantaran ni :-)

Tema hantaran biru celcom, putih, silver & pink. Banyaknye colorrrr...x de lah ok je kat mata aku. The colors compliment each other. Macam2 cerita nak menyiapkan hantaran ni. Memang kalau buat kerja2 macam ni kalau x de perkara2 yg menaikkan darah & menyakitkan hati memang x cukup syarat. Nak tengok rupa hantarannye??? Tadaaaaaa

Alkisah...sirih junjung ni seminggu sebelumnya aku dah tempah kat florist. Next weeknya aku dtg pukul 10 pagi seperti yang dijanjikan. intai2 kat kedai x nampak pun sirih junjung yang ditempah. Dah tu gi jumpa budak Indon yang sama aku tempah last week. Resit plak ntah kemana dah aku letak. Pastu toke Cina tu sedap mulut kata 'x de resit saya x tau' Amboi2 makan kasut gak nyonya ni karang. tetiba bila budak Indon tadi cari dalam buku resit memang sohih aku ada tempah & dah bayar full pun. Apa lagi menggelabah la budak tu. Ok ok akak...duduk dulu sekarang jugak saya buat' Menyirap dah masa tu. Muka dah macam rimau lapar dah. Nasib baik lawa ko buat sirih junjung tu, kalo x memang free aje kena maki pepagi sabtu.
Bear tu idea last minit. Tengok kosong je kat depan kerusi tu. Gabus yg petak & bentuk hati tu recycle ms aku kahwin duluuuu. Bunga biru kain satin & renda biru & putih tu beli kat nilai 3, riben plak tempah je kat kedai.
Telekung & Quran. Qurannya tersorok yg diikat dengan riben biru polka dot tu
Meriah tak warna buah2an. Geram plak tengok strawberi tu. Ada buah lai, pear, buah naga, anggur hitam & oren. Buah2 ni letak dalam bekas lutsinar beralun2. RM9.90 je kat Parkson Grand Alamanda.
Cer teka apa yg berbalut sakan tu??? Yang pink & baby blue kecik2 tu gula2 coklat berinti. Memang sedap & harga pun bleh tahan. Kalo dah gula2 gandingan mesti la coklat kan. Idea balut coklat & ikat riben ni dapat masa gi kedai Famos Amos kat Alamanda.
Kek ni bakal tunang adik tempah satu tempat skali dengan kek dia. Simple je. Kek coklat dia sedap, moist & x la manis sangat. Masalah satu je dengan kek ni. Masalah telinga kiri bear coklat tu. Elok je bakal tunang adik hantar kat rumah & balik, telinga tu terjatuh. Hampehhh betul. Aku pun basahkan sikit telinga tu dengan air masak & tampal balik. Sib baik melekat. Tapi.....pagi Sabtu tu dia buat hal tercabut lagi. Kali ni aku tampal plak dengan madu dalam peti ais. Tapi......berapa kali tapi dah...korang tengok la gambar ni

Baik punye tergolek telinga bear tu. Halus benar la plak line merah tu
Ni kain ela untuk buat baju akad nikah nanti


































































Selamat beratur kat rumah tunang adik aku walaupun bear tu mengalami minor injury. Ada kengkawan adik yang hadiahkan kek secret recipe. Jadi ada 8 dulang hantaran la.


1 comment: