Wednesday, February 16, 2011

APA ADA PADA NAMA?

masa mula2 pregnant kan hadi dulu, aku & suami dah buat agreement. kalo anak lelaki dia yg bagi nama, kalo anak pompuan aku yg bg nama.

memandangkan masa hadi dulu, masuk 5 bulan lebih dah tau anak lelaki. jadi x la pening kepala aku nak pikirkan nama. serah bulat2 je la kat en suami. aku cuma tolong bagi ejaan yang sedap la. iyalah nak eja IKHWAN @ IKWAN @ IQWAN @ IQHWAN. So, aku bg la suggestion IKHWAN HADI. En. suami siap suruh tulis kat kertas & diangkutnya kertas sekeping tu ke jabatan pendaftaran.

untuk yang kali ni plak, dah masuk 5 bulan lebih, doktor x dapat nak tau lagi girl @ boy. kakinya asyik dikepit. hadi dulu siap tayang lagi 'burung'nye. hua hua hua...en suami dah bagi peringatan kat aku suruh pikir siap2. mana la tau tetiba kali ni rezeki kita org dapat pompuan plak. x pe la lama lagi kan. baru lima bulan, ada lebih kurang 3 bulan lebih lagi. kikiki. mana tau next appointment dah bleh tau gender. tapi org kata, kalau lelaki ni senang doktor nak confirm bila scan. cuma bila perempuan ni payah la skit sebab terlindung.

kalau ikut Islam, nama tu penting,. setiap kali kita sebut nama tu seperti kita mendoakan maksud nama tu pada anak kita. itu la sebabnya en suami masa pilih nama hadi dulu x nak nama yang panjang & susah nak sebut. bila nama panjang sangat, nanti mula la dipendekkan sebutannya. dah x sampai la maksud nama tu kan.

so, kena la guna panduan tu bila nak pikirkan nama nanti. buatnye dpt anak perempuan, letak nama payah nak sebut tambah plak berjela panjang. dah parah esok nak kahwin bakal suaminya semput x cukup nafas nak sebut nama. hihihi.

No comments:

Post a Comment