Monday, February 14, 2011

PERSOALAN YG SERING DITANYA


kartun ni memang betul2 represent apa yg aku alami sekarang ni :-) i'm sure mothers to be selalu ditanya soalan2 cenggini kan?

anak no berapa ni?
dah berapa bulan?
bila due?
dah scan & tau ke anak lelaki @ perempuan?


x larat nak jawab dah....kalau bleh nak gantung statement mcm dlm kartun tu. hihihi

alkisahnye...ada beberapa situasi yg aku alami:-

kisah pertama:
masa tu kat opis tgh org sibuk cuti seminggu masa raya cina

senior officer: x ambik cuti ke?
aku: x cuti. tak de nak ke mana pun.
senior officer: oh...ingat x ambik cuti sebab dah tunggu hari nak bersalin.

aku pun terkedu masa tu. apa besar sgt ke perut aku ni sampai officer tu ingat aku ni dah tunggu hari je???

kisah kedua:
masa tu kat dalam surau

kerani: puan due bila?
aku: oh, lambat lagi ujung bulan lima @ awal bulan 6.
kerani: la iya ke? tengok perut puan macam dah x lama lagi je nak bersalin.
aku: perut sy memang besar mcm ni bila pregnant

kisah ketiga:
kat demc masa last check up

cashier: dah due ke?
aku: belum lagi kak. baru 5 bulan
cashier: oh ye ke? nampak macam dah sarat sangat.
aku: (hanya mampu tersenyum)

buat mereka yg melihat keadaan aku ni...berat mata memandang, berat lagi aku yang mengandung ni tau. masuk bulan ke 5 je, kaki semua dah bengkak. buku lali pun dah hampir tenggelam. muka dah sembab, hidung plak mengembang, jerawat plak x yah cerita la kan. tumbuh melata kat muka, leher & bahu.

tapi semuanya berbaloi bila dah bersalin nanti & dapat lihat cahayamata yg kedua kami ni :-)))

No comments:

Post a Comment