Wednesday, February 23, 2011

ADIK

x lama lagi je ikhwan hadi nak jadi abang dah. slalu kalau gi appointment memamng bawa hadi sekali sebab x sampai hati plak nak tinggalkan dia kat rumah nenek.

kalau x silap, aku buat UPT kat umah pagi sebelum pergi kerja samada on 14 @ 15 oktober 2010. memula tu mcm sedih gak la sebab nampak satu line je kan. maklumla jenis x sabar kan. terus je nak tengok. pastu bila tengok sekali lagi baru perasan rupanya ada 2 line. dengan bangganya tunjuk UPT tu kat en suami. senyum je dia dengan muka yang macam x percaya. maklumla pagi2 buta dapat berita camtu kan :-)


ni 1st time jumpa doktor kat klinik DEMC je. just to confirm aku pregnant.


bila dah confirm...bbrp ari lepas tu baru gi jumpa dr zamri. masa ni kantungnye dah nampak jelas. tp x nampak apa2 lagi dlm kantung. dr. zamri kata dtg jumpa dia 1 bulan lg. aku pun dah start makan folic acid


pastu kan aku pernah citer tetiba macam ada cecair brownish yang aku ingatkan bleeding tu. aku malas nak citer panjang part ni, sebab sakit hati lagi dgn doktor kat klinik demc yg aku jumpa tu. baca je la entry yg dulu.


sedih & sakit hati punye pasal, tebalkan muka pergi jumpa dr. zamri balik. syukur alhamdulillah dah nampak something dalam kantung & dah ada heart beat baby


so, next monthnye gi jumpa dr. zamri dah nampak bentuk baby a.k.a adik hadi


tiap kali scan tiap kali tu la EDD berubah. dah la period aku ni x berapa betul cycle nya. dr. zamri pun suruh start makan ubat RETAFER & stop makan folic acid. dgn x bertanya aku pun makan aje la ubat tu. x tanya pun ubat tu untuk apa. jumpa sekali lagi bulan 1, 2011 plak. masa appointment ni la baru aku tau yg aku kena makan retafer sebab baby kecik skit kalau ikut tarikh period terakhir aku.


doktor cuba check jantina baby tapi x dapat nak confirm. lagipun baby ni aktif gak kat dalam tu. appointment baru2 ni pun, doktor cuba detect jantina baby masa scan. senak2 perut aku digodek2 dengan scan tu dek dr. zamri. tapi nampaknye baby sorang ni nak buat surprise kot. dikepitnya dua2 belah kaki & bergerak sana sini kat dalam tu. x dapat gak la tau jawabnya.

No comments:

Post a Comment