Wednesday, April 13, 2011

11 April 2011: my 32nd birthday

ari ni baru ada hati nak tulis pasal birthday. x celebrate pun. cuma dapat wish from en. suami & nyanyian lagu merdu happy birthday from hadi :-)

al kisah, x de kerja cari kerja. ingatkan malam 11 April 2011 tu nak balik umah cepat & lepak2 je. nak jadikan cerita bapa mertua ku yg 70 tahun lebih tu bleh plak jatuh motor. sebabnya tayar motor dia meletup. yelah, kira macam malang x berbau. tp yg aku & suami rasa x brp nak puas hati tu sebab kedegilan bapa mertua aku tu. maklum la org tua kan. kalau ditegur nanti merajuk plak.

ada ke patut dari ampang tasik tu, bapa mertua aku bleh lagi naik motor dgn mak tiri suami aku tu pergi chow kit. semata-mata nak pergi beli barang2 basah. macam la kat area rumah tu x de pasar @ kedai yg jual barang2 basah. mata tu dah la x berapa nak nampak, ada sakit gout plak tu. ada hati lagi nak bawa motor pergi chow kit. alahai bapa mertua ku!!!!

dah la masa tu hujan & peak hour. time org balik kerja. nak dekat 1 jam lebih gak adik ipar aku gi jemput bawa bapa mertua aku ke hospital. lepas ambik hadi kat shah alam, kita org pun terus ke hospital ampang la nak gi ziarah. x pergi karang bleh jadi isu besar.

en. suami dgn adik & abangnye memang dah maklum perangai bapa mertua aku tu. memang degil & penakut nak gi hospital. adik ipar aku kata, masa memula dia sampai kat tmpt kejadian, bapa mertua aku mintak bawa gi klinik biasa je yg ada kemudahan x ray. bleh mcm gitu plak???

bila x ray kat hospital ampang, tengok tulang dekat bahu dia patah. doc bagi ubat tahan sakit & mintak dia dtg balik awal bulan 5 untuk operation. pelik gak aku, tangan patah bleh balik dulu ye??? sudahnye sampai pukul 10 lebih kt org kat sana. sampai umah dah dekat pkl 12. apa lagi terus bersiap sedia tido la. esok pagi2 pkl 5 dah nak bangun plak.

penat...penat...spoil my day betul la. tp syukur la nothing serious sangat. kalau x makan hari la plak en suami nak berulang alik mensettlekan hal bapa mertua aku tu.

No comments:

Post a Comment