Monday, April 25, 2011

kelas antenatal..

apa kes dah masuk anak kedua baru nak gi antenatal class???? huahuahua...

alkisah masa 1st time preggy dulu, x sempat nak gi antenatal class sebab dah kena tahan wad. ni semua kencing manis punye psl la. nak tunggu plak next round punye class, dah selamat bersalin la plak :-))

nasib baik la kali ni dapat gak attend class ni. walau pun dah ujung2 ni. seronok pergi class ni. memula aku & en. suami takut ngantuk & boring je. maklumlah, kelasnye start pukul 9 pagi sampai 5 ptg. tapi sib baik la speaker2nya semua lawak2 belaka.

dapat la sikit panduan pasal labor pain (maklumla dulu bersalin c sect, tak tau menahu pasal labor pain ni), cara2 breast feeding yang betul, exercise waktu mengandung (walaupun aku x buat, jd tukang tengok je) & lain2 isu pasal kesihatan baby.

disebabkan kita org berdua ni 'bertuah sangat' masa sesi ice breaking terpilih kena perkenalkan diri kat atas pentas. sabor je la. ni semua angkara lagu berhenti masa 'dadu beracun' kat tangan en. suami. tapi x pe, dapat la hadiah cloth book.

pastu nak jadi cerita, penghujung class ada cabutan bertuah. rezeki anak agaknya, nama aku kena panggil pemenang ketiga cabutan bertuah. wahhhh seronoknya. suami kata berbaloi la bayar RM100 per couple sebab ceramah pun ok, siap ada makan minum & dapat cabutan bertuah lagi :-)

ni gambar2 yg sempat snap masa sesi exercise. en. suami x bagi aku buat. katanya org yg x mengandung pun seksa nak buat, ni kan pulak aku yang dah 8 bulan ni. Karang ada plak yang terbersalin kat situ :-)))
ni muka en. suami masa org dok concentrate dgr cikgu ajar exercise :-))

No comments:

Post a Comment