Thursday, December 30, 2010

OUR 5TH WEDDING ANNIVERSARY



syukur alhamdulillah...ari ni dah masuk 5th Anniversary wedding aku dgn en suami. Sekejap je rasanye dah 5 thn & banyak banyak pahit, manis & dugaan yg kami hadapi bersama.

2005
dec: syukur alhamdulillah..bercinta bagai nak rak dekat 7 thn akhirnya nikah jugak kami ni :-))

2006
jan: 2 @ 3 hari lepas nikah aku dah kena gi kursus 6 bulan. terkontang kanting la en suami hidup single. dapat jumpa pun hujung minggu je.

dec: ujung tahun dapat la beli keta Myvi utk kegunaan bersama (walaupun panjang critenya nak dapat keta ni)

2007
jul: aku miscarriage first time pregnant sebab terjatuh kat toilet opis. sedih yg amat. aku x tau aku pregnant ms tu. tp en suami very supporting to help me recover emotionally.

aug: syukur alhamdulillah...kami berjaya beli rumah

2008
apr: a few days after my birthday dpt tau aku pregnant. what a wonderful birthday present

sept / oct: aku masuk spital sbb dpt diabetes akibat makan terlampau ms raya puasa. sian en suami kn menjaga kat spital. sampai tido kat lantai la, kat surau la.
10 nov: our bundle of joy selamat dilahirkan thru c-sect. sekali lg en. suami ringan tangan menolong jaga ibu & anak plak kali ni.

2009
sept: pindah masuk rumah baru. en suami amat la ringan tulang bantu buat keja rumah sebab masing2 dah kena berdikari kan??

dec: aku bertukar putrajaya plak utk pertimbangan naik pangkat. sekali lg rutin hidup pun berubah. but we manage to face it, wpun kelam kabut

2010
sept: i'm pregnant again. dgn keadaan yg penat berulang alik putrajaya-shah alam-klang, en suami pandai bawa diri di saat2 isterinye hadapi pembawakan budak.

ni belum kira lg, susah payah turun naik hospital pasal kes aku susah nak pregnant & kes hadi masuk spital pasal infection paru2. kesian en suami, puas menjaga kami ni berdua. dia siap cakap "jgn korang x jaga plak abg @ babah kalau time abg @ babah plak masuk spital nanti". insyaAllah...jasa mu dikenang abg.

all through these years, aku amat2 bersyukur ditemukan dengan insan yang penyayang, penyabar, memahami & bertanggung jawab. mungkin ini lah rahmat di sebalik frust bercinta monyet zaman sekolah dulu. rupanya Allah dah takdirkan jodoh aku dengan insan yang jauh lebik baik. Syukur alhamdullillah..moga perkahwinan ini kekal hingga ke akhir hayat.

Buat suami tercinta...i love u so much, more than i've ever thought @ imagine. Muaagghhh

(agak2 kalo en suami baca statement ni bleh dapat present x??? hihihi...notti notti)

No comments:

Post a Comment