Thursday, September 8, 2011

AKHIRNYA...TERIMALAH KENYATAAN

Dah setahun lebih aku kat ofis ni. Memula masuk Bahagian ni rasa bersemangat, tp bila kena buat kerja yg x pernah dibuat org (a.k.a function baru) memang terasa down sangat. Dah memang nasib aku sejak masuk service mesti dapat kerja yg x pernah orang lain buat kat Jabatan / Kementerian tu. Memang la perit bila x de benda nak dirujuk. Fail meja memang x wujud la. Kena start from scratch..kalau aku x gerak, makanya yg lain2 tu lagi la x bergerak.

Tapi lepas je cuti raya, masuk kerja aku rasa dah tiba masanya terima saja la hakikat yg dah nak masuk 2 tahun & mungkin lama lagi aku kat sini. Selama ni ruang kerja aku kosong...apa yg perabut & alatan pejabat yang disediakan, itu aje la yang ada. Harapkan frame gambar kahwin aku aje la yg ada. lain-lain perhiasan memang x de.

Mood raya pun masih menebal. So, kemas la ruang kerja serba sedikit & mula la menghias.

Kad raya digantung, ada la gambar family lekat kat dinding, souvenir kengkawan @ bos bagi lekat kat dinding. Tisu tu pun baru je beli
Atas kabinet gondol je...so letakla apa yang patut. Souvenir kaca yg bunga tulip tu pemberian ex-staff. Ada lampu kat belakangnye, tp x kose la aku nak bazir kan letrik. macam tu pun dah cantik
Pokok yang sebelah kiri tu beli kat giant RM8 je. Yang sebelah kanan tu import dari rumah aku je
Pokok ni pun diimport dari rumah aku. Pokok ni asalnya pemberian mama masa aku pindah rumah sendiri dulu. Ni yang baru ditanam balik, tu yang ada dua helai daun je
Bunga kat side table tu, bunga palsu. Beli masa time nak raya. Atas meja kopi tu plak aku letak gula2 dalam bekas kuih raya. Kalau ada discussion, bleh la kunyah2. Alas meja tu pemberian ex staff masa dia gi Sarawak
Bila dah siap kemas & rearrange kedudukan perabot semua, sedap plak mata memandang. Rasa sayang plak kat ruang kerja a.k.a bilik aku ni. Rasa lebih bersemangat kerja pun iya gak :-))

No comments:

Post a Comment