Monday, June 7, 2010

LAGENDA BUDAK SETAN


Skrg ni filem Lagenda Budak Setan (LBS) dah pun tayang kat wayang. Dgr citer ada yg siap sedu sedan tengok citer ni. Aku dulu masa sekolah x la ikut baca pun citer budak setan ni. Yang aku diberitau buku LBS ni asalnye bukan la senaskah buku. Tapi ada 3 @ empat citer yang bersambung2 pasal cinta Akasyah & Ayu. Budak sekolah aku dulu memang giler baca buku ni. buku dia org pun siap beralih tgn la. kejap org ni baca, nanti org lain plak baca. memang kira hangat la buku citer LBS ni. Aku je yg x baca, yelah buku skolah pun malas nak baca. baca pun time nak exam je. Ini kan plak nak baca buku LBS yang tebal giler tu. x de maknanye kat aku.


Tapi bila dah tengok trailer filem ni & teringatkan satu fenomenanya buku LBS ni ms kat sekolah aku dulu, teringin plak nak tengok. Yelah aku ni memang jenis malas nak hadap satu buku novel. Kalau aku dah hadap, jwbnye makan minum pun bleh x hengat. Perut lapor pun sanggup tahan. Tapi gi toilet, cannot be tahan :-)))

Bila aku ajak hubby gi tengok filem LBS ni, dia kata nanti aku mula la nangis sedu sedan tengok citer jiwang camni. Sabor je la :-))) Tapi betul gak kata dia tu. Dulu aku tengok filem Kabhi Kushi Kabhi Gam dengan sorang classmate aku, siap bengkak mata kita org tengok. Malu gak la masa tu, sebab org India yang dok sebelah kita org tu relax je. tapi kita org punye la nangis sedu sedan. memang x malu betul la. Jiwang karat sungguh. kikikiki...

tapi kalau ikut citer member2 yg suka baca novel tebal2 ni...slalunye bila novel tu dibuat filem, sure x se 'best' novel. Hmmmm...x tau la plak kisahnye dengan filem LBS ni. nanti la cuba2 pujuk hubby gi tengok gak. Bagi sokongan skit kat ex-classmate yg isteri Ahadiat tu :-)

No comments:

Post a Comment