Sunday, June 6, 2010

laman rumahku


aku ni x la rajin sangat tanam pokok bunga ni. kebanyakkan pokok bunga yg ada, pokok bunga yg x perlu nak jaga sgt a.k.a pandai jg diri sendiri.kikikiki...


sebulan dalam 2 kali aku gemburkan tanah & letak tanah baja. siram pokok plak ada la 3 hari sekali. yelah pergi keja pun gelap, balik pun gelap. jawabnye bila agak2 pokok tu dah nak longlai je...cepat2 la siram.

kat laman belakang rumah plak, ada la tanam serai, daun pandan, pokok lily & bunga ros. bunga ros ni pokoknya gemuk & selalu berbunga. ni baru je gugur bunganye. x lama lagi naik la kudup baru. yg buruknye laman belakang ni, sebab x de rumput & tembok pun x bercat lagi. tengokla ada bajet nanti bleh la diusahakan.

pokok2 ni ada yang aku beli...ada gak yang aku kidnap dari rumah mak aku kat shah alam tu & ada gak yg mak aku sedekahkan kat aku :-))) kalau ada pokok2 kat laman rumah ni, rasa segar & sejuk la sikit mata memandang bila buka sliding door @ pintu kan...

No comments:

Post a Comment